anis.paris.london.oneday
jodoh pertemuan di tangan tuhan
Tuesday 15 January 2013 ✿ 02:37 ✿ 2 Paris
hai semua *muka takda mood* hari ni tanak mukadimah panjang panjang sbb anis tengah takda mood .mood tgh sedih .sebab tu anis teringat satu kisah ni .so anis rasa nak cerita dekat blog tersyg anis ni .jum baca reramai .hmm

tersebutlah kisah satu kisah percintaan yang sangat lah sweet dan bahagia ....
si lelaki ni sangatlah sygkan si perempuan ni .3bulan pertama depa sangatlah bahagia .lepas 3bulan pertama tu depa dah mula gaduh gaduh sikit .dari situ la mulanya pahit manis bercinta .alkisahnya depa ni masih sekolah menengah .tapi depa ni lain lain sekolah .walaupown depa lain sekolah depa selalu jumpa sbb rumah depa takda la jauh mana .boleh dikatakan seminggu sekali tu mesti dua tiga kali depa jumpa .


setiap hari yang depa lalui sangatlah bahagia .gaduh kecil kecil tu asam garam percintaan .kisah bermulaa apabila ulangtahun depa yang ke satu tahun .tahun tu pulak depa akan ambil spm .terpaksalaa mereka lupakan seketika kisah cinta depa .mereka tumpukan terhadap pelajaran sekejap .even depa jarang jumpa si lelaki ni selalu berhubung dengan si perempuan ni .yalakan dah biasa selalu jumpa bila jarang jumpa dia rindu la kan .hubungan depa berterusan sampai la depa habis spm .

selepas masing masing dah tahu keputusan spm masing masing ,mereka decide nak sambung belajar sekali .yang si lelaki ni dia dah malas nak sambung belajar tapi si perempuan ni ajak jugak .yelaa depa dah angan angankan nak kawin .kalau lelaki ni takda pelajaran mcm mana nanty depa nak kawin kan .tapi lelaki ni beretegas jugak takmau sambung belajar .apa lagi yang mampu si perempuan ni buatkan .terima jala .

dipendekkan cerita ,si perempuan ni dapat sambung belajar dekat salah satu universiti di ibu kota .mula mula tu lelaki tu berat nak melepaskan si perempuan ni pergi tapi apakan daya ni salah satu cita cita si perempuan ni .dengan berat hati dia melepaskan si perempuan ni pergi dari negeri kelahiran depa ni


berpisahlahh mereka untuk satu jangka masa yang panjang .bermulalah kebenaran janji janji yang mereka semai bersama .pelbagai rintangan mereka lalui .tahun pertama perempuan tu ni tempat baru sangatlahh menguji mental dan fizikalnya .sakit merindui si teruna sangatlahh dalam :) .kesetian dia selalu diuji tapi dia lalui dengan tenangnya .cinta si perempuan makin lama makin mendalam kpda si lelaki sbb lelaki tu terlau caring bila depa jauh .si perempuan percayalahh yang si lelaki betul betul sayang dan setia kat dia .

masuk tahun kedua si perempuan dekat universiti tu ,lelaki tu dah mula jarang bertanya khabar ,dah mula memberi macam macam alasan bila ditanya kenapa selalu sibuk .tapi si perempuan tak suka menuduh tanpa bukti so dia diamkan ja .biarkan pertanyaan tu berlalu di bawa oleh angin sepoi sepoi bahasa :D .semakin hari si lelaki semakin berubah .sikapnya yang caring menjadi panas baran .tapi perempuan tu selalu mengalah .selalu sabar .semua sbb syg .kalau ikutkan hati dia ,dia memang nak cari org baru tapi apakan daya ,cinta ,hati dia milik lelaki tu sepenuhnya .so dia telan segala pahit ,kelat ,masin ,racun dalam hubungan dia dgn lelaki tu dgn relanya .


setiap saat ,detik jam dia merindui dan tertanya tanya kenapa lelaki tu seakan akan lupa kewujudan dia kat sini .sehinggalah dia membuat keputusan untuk pulang berjumpa si lelaki tu sebentar di negeri kelahiran mereka .maka pulanglah si perempuan tu dgn kegembiraan untuk berjumpa kekasih hati yang telah sekian lama tak jumpa .sampai saja dia di negeri tu dia terus mengambil keputusan utk terus ke tempat kerja lelak tu memandangkan waktu tamat kerja lelaki tu pown dah nak habis .

sampai saja di tempat kerja lelaki tu alangkah terkejutnya dia ,dia nampak lelaki tu berpegang pegang tangan dgn perempuan lain .tapi dia tabahkan hati untuk berjumpa jugak lelaki tu .bila perempuan tu dah depan mata lelaki tu terkejut dan terus terlepas pegangan tangannya dgn perempuan num dua tu .bermulahlah dialog antara mereka ..

perempuan : awak apa khabar ?mesti awak sentiasa happy kan 
lelaki : err dengar dulu penjelasan saya ,dia ni sekadar teman tempat kerja saya saja 
perempuan : hmm saya butakan telinga butakan hati apabila org ckp awk dh lupakan saya ,saya percaya dgn janji janji awak .saya percaya dgn awak .saya setia dgn awak *air mata mengalir*
lelaki : maafkan saya awak ,saya bosan awk takda kat sini .saya kesepian sbb tu saya cari peganti awk.tapi percayalahh hanya awak sorang saya cinta .
perempuan : kenapa saya boleh tahan bila awak jauh .saya boleh terus setia walaupown saya sepi tanpa awak .saya boleh halang diri saya cari orang lain bila awak jauh dari saya .kenapa awak tak boleh buat sedemikian rupa .inikah nilai kesetian awak ?
lelaki : maafkan saya sayang maafkan saya .saya terlalu mengikut nafsu saya :( 
perempuan : saya maafkan awak .... dan saya doakan awak bahagia tanpa saya .insyaallah saya akan cuba lupakan awak .lupakan segala janji janji kita .lupakan segala angan angan kita .saya minta maaf ats segala salah dan kekurangan saya .halalkan segalanya yang awak pernah bagi dkt saya .berakhirlah percintaan kita disini .4 tahun belum kuat untuk buat awak sayang saya macam saya sayang awak .selamat tinggal semoga bahagia .

the end~ 

sampai situ ja la cerita dia yang anis tau :D sory kalau ada yang tak paham tu .tu apa yang anis paham mengikut kefahaman waktu org tu cerita dekat anis .hm kenapa anis tulis cerita ni ?hm sbb perpisahan anis lebih kurang mcm ni :') maka betul lahh jodoh pertemuan semua di tangan tuhan .kalau kita kawan 10 tahun pown kalau bukan jodoh kita ,berpisah jugak kita .till here 

*mengarang sambil menangis*


Older PostNewer Post
Navigation here


Talking Here


Hello guys :) Hai and Hai . i'm anis ,owner for this blog . do follow me ! please respect my blog . thanks you babe :)


Rules Here


Please respect my blog if you are stalking ! At the first ! Lets follow this blog or i'll kill you*joking dude*

Credits



Shoutbox